Informațiile apar în caietul de sarcini pentru licitația deschisă prin care compania de autostrăzi vrea să încheie un nou contract pentru tipărirea și trimiterea acasă a proceselor verbale de constatare a contravenției (PVCC).
Banii vor proveni de la bugetul de stat.
Compania ar urma să încheie un acord cadru valabil 24 de luni și estimează că vor fi două contracte subsecvente. Procedura de atribuire este licitația deschisă. Ofertele vor fi deschise pe 4 noiembrie.
Scopul contractului este achiziția serviciilor de imprimare, anvelopare, comunicare a PVCC emise de CNADNR prin CESTRIN (organismul tehnic al CNADNR), prin intermediul sistemului informatic de emitere a rovinietei (SIEGMCR) pentru încălcarea prevederilor OG 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare a drumurilor naționale.
Câștigătorul licitației va expedia PVCC printr-o trimitere recomandată, cu eliberarea unei dovezi privind livrarea la destinatar sau va afișa PVCC la domiciliul sau sediul contravenientului.
500-600 de contestații primite zilnic la CNADNR
Zilnic la CESTRIN, organismul tehnic al CNADNR, sunt înregistrate 500-600 de contestații din partea șoferilor amendați pentru lipsa rovinietei sau pentru alte probleme legate de rovinietă, potrivit informațiilor obținute de gândul.
Pe de altă parte, gândul a scris recent că mai mulți șoferi s-au trezit cu amenzi sau direct cu executări silite pentru că au circulat fără rovinietă cu ani în urmă, fără însă ca CNADNR să îi informeze în mod legal despre faptul că au fost amendați.
Din această cauză, s-au deschis mai multe procese, șoferii fiind în prezent ajutați și de decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție din februarie 2015, care stabilește că un proces verbal care nu este semnat de mână de un agent constatator este nul de drept, chiar dacă contravenția a fost constatată prin mijloace video – camerele pentru rovinietă instalate pe șosele. Decizia instanței supreme a venit tocmai după ce Avocatul Poporului a semnalat exact problema că pe unele procese verbale trimise acasă șoferilor se menționează că au fost semnate electronic.
Un astfel de șofer a câștigat în primă instanță procesul cu CNADNR, după ce contestase procesul verbal de contravenție, arătând instanței că pentru o abatere din 2011, s-a trezit direct executat silit de CNADNR tocmai în 2014, fără să fi fost vreodată înștiințat că a încălcat legea. Astfel, pe lângă amenda de 350 de lei (28 de euro pentru o rovinietă pe un an, plus amenda de 250 de lei), șoferul trebuia să plătească și costurile executorilor judecătorești, adică încă 370 de lei – în total 735 lei. Gândul a scris AICI despre cazurile a doi șoferi care au pățit acest lucru.